Nee, ikke self doen!

Opscheppen mag niet, maar ik ga het toch doen. Want het hoort bij mijn manier van leven en van het vrouw-zijn in een mannenwereld.

Competitie

Je ontkomt niet aan een stuk competitie in de mannenwereld. Tenminste zo voel ik dat. Of dat aan hen ligt of aan mijzelf… geen idee. Al van jongsaf wil ik mij bewijzen. Ik wil geen aai over de bol uit meelij, maar ik wil waardering om dat ik het verdien. Op vlakken waarin ik mij ook goed voel.

Vraag me niet naar vrouwelijke capaciteiten, zoals het huishouden. Daarin voel ik geen enkele drang tot competitie. Het is een noodzakelijk kwaad en ik heb al allerlei theorieën waarom ons huidige systeem niet werkt en heel anders zou moeten. Maar dat terzijde.

Blue ocean

In de computerwereld voel ik mij als een vis in het water. Al moet ik zeggen dat de huidige technieken zo snel gaan, dat het me duizelt en als echte detaillist, wordt ik daar niet vrolijk van. Ik wil controle houden. Weten wat ik doe, waarom ik dat doe en hoe ik dat doe.

Oh ja ik wilde dus opscheppen.
Even weer on topic

Zelluf

Ikke zelluf doen, is niet wat IK zei, maar wat soms (=valse bescheidenheid) tegen mij gezegd wordt. En dat vind ik een groot compliment en schep ik graag over op. Daarna gebeurt het namelijk geregeld dat zegger van deze zin, alsnog bij me komt en vraagt of ik toch maar even wil kijken.

Wijs slim zijn

Ik moet de waarheid zeggen, zou mijn bijna-volwassen zoon zeggen, als hij iets quasi negatief zegt over mij. Dat doe ik nu ook maar. Meestal kan ik het probleem met een paar minuten achterhalen. Soms weet die ander dat niet eens, zoals laatst bij een klant, bij wie ik dat wijselijk verborgen kon houden. Deze klant ook een programmeur had werkelijk uren lang zitten zoeken en ik had al snel een vermoeden, nadat hij mij vroeg per mail. En met een half uurtje wist ik het  zeker.

Is het heel erg? Maar hier geniet ik van. Dat ik hier goed in ben. Wetend dat ik ook veel tekortkomingen heb. (Toch even op zn Nederlands in balans brengen).

Overigens, even serieus…

Ik ben Christen en ik heb afgelopen jaren geleerd, dat ik heel kwetsbaar ben. Ik begreep nooit waarom de bijbel zegt dat we niets kunnen zonder God. Inmiddels begrijp ik dat wel. Ook datgene waar ik goed in ben heb ik slechts gekregen en er kan van alles gebeuren, waardoor dat niet tot zijn recht kan komen. Of waardoor ik dingen zelfs niet meer goed kan. En dan ben ik degene die zegt:  ikkuh selluf doen…

DV

Dus ja ik mag graag een beetje opscheppen en genieten als ik het beter weet dan een vent, maar het is en blijft: zo God wil en wij leven.

 

Geplaatst op 20 januari 2016, in DivaeLife en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

