Postnl: adres wijzigen onmogelijk

Vandaag verwacht ik een pakketje van Zooplus. Ons adres bevat een huisnummer-toevoeging. Dat is vaak een probleem in ons digitale landje. Kwestie van goed programmeren…

Vandaag gaat het dus weer eens verkeerd. De postnl -app merkt de wijziging zelfs op en vraagt me of we een nieuw adres hebben. Dat is natuurlijk heel mooi. Jammer dat er niet gelijk bij staat: fout adres?

Dus de webshop gebeld, want we weten inmiddels dat je als ontvanger helemaal niets kunt bij Postnl. Op zich is dat logisch, want daarmee kan flink gefraudeerd worden.

De webshop ziet de vergissing ook en laat weten dat ze postnl zullen mailen; bellen had prettiger geweest maar het is een grote webshop dus dat snap ik wel.

Afijn zelf dus ook ff naar postnl gebeld, zodat ik ze kan attenderen op de mail en het geregeld kan worden en niet ergens in een eindeloze mail-queue (=stapel) verdwijnt.

Krijg een lieftallige dame met buitenlands accent aan de lijn. Ze is alleraardigst, maar adres wijzigen is onmogelijk. Ook als de verzender dat heeft aangegeven.

Laat ik nou programmeur zijn en vorig jaar bij een transport bedrijf gewerkt hebben…..

 

Adres wijzigen of doorgeven aan de chauffeur is tot op het laatste moment mogelijk….
Want in onze digitale wereld is dat heel simpel!!

 

Maar niet voor PostNL blijkbaar!!! Ja, je kunt bij de track-trace aangeven dat je het wil ophalen….
Maar als je dat had gewild, had je dat wel bij de bestelling wel opgegeven.

Gevraagd aan de dame om mij door te verbinden met een teamleider of het webcare team.

NEE er is NIETS mogelijk bij POSTNL. 
Wat een SLECHTE SERVICE!!!

Concurrent DPD ziet wel de meerwaarde van een kleine adres-correctie. Ze bedanken je zelfs als je daarover belt! Want het scheelt tijd, energie en heel veel geld! De chauffeur hoeft niet te zoeken naar een adres, wat hij vervolgens niet kan vinden. Het pakket hoeft niet mee teruggenomen te worden. Het pakket hoeft niet een tweede keer aangeboden te worden etc….

Dan facebook en twitter maar inschakelen….
Ik ben benieuwd of ze na mijn berichten alsnog kunnen zorgen:

dat mijn pakket VANDAAG op het GOEIE adres bezorgd wordt!

Hoe moeilijk kan dat zijn als dit je CORE-BUSINESS is?!?!?!

Gevalletje voor: #1taak

=======================================

Update 31 juli 2019

Het pakket is gister gelukkig wel bezorgd. Dankzij een oplettende chauffeur! Want het adres stond goed op het pakket, maar niet goed in het systeem.
Van postnl zelf nog steeds NIETS gehoord.

Van Zooplus trouwens wel! Vanmorgen een mailtje met terugkoppeling en de vraag of het pakket ook echt goed aangekomen was. Dat noem ik nou service!!

Advertenties

Geplaatst op 30 juli 2019, in DivaeLife en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: