Een blog maken…. simpel toch?

Zelden zoveel troubles gehad met een blog maken als deze keer. WordPress werkt als blogsite heel prettig, maar het heeft een aantal vervelende beperkingen.

Veranderlijk als een mens

Ik heb al een aantal blogs lopen. Toen ik deze blog ging maken, was ik dus al ingelogd. Steeds weer vergeet ik dan dat wordpress de username en blogname aan elkaar koppelt, maar deze niet automatisch beschikbaar stelt. En vaak denk je ook nog: nee die gelijknamige username ga ik toch niet gebruiken. 5 minuten later bedenk je je toch… Daar zijn we mensen voor toch?

Afijn, ik maakte dus ‘divaelopper.wordpress.com’. Met dubbel-p onder mijn flexjoly account. Terwijl ik berichten aan het schrijven was, leek het me toch leuker om ‘divaelopper’ ook als username te kunnen gebruiken. Wat ik ook probeerde dit was niet meer mogelijk. De support-requests hierover lopen nog.

ff fixen

Afijn, ik vond wel wat info dat je een username eenmalig kon renamen. Dus ging ik dat proberen en registreerde ‘divaeloper’ als user zonder blog. Ik koppelde de user aan de blog en startte het renamen… helaas: ‘name is reserved’. Het was al laat (uh vroeg) dus even laten zitten.

Nog anders

Dag later kreeg ik het advies van mijn designer Roel Ottow (great designer!) om geen dubbel-p te gebruiken. Geen probleem dacht ik, ik heb die user al, dus nu alleen nog als blog aanmerken. Helaas!! zo simpel ging dat niet. Tenminste ik kon het niet vinden. Gezocht, geprobeerd, nog eens gezocht, op google, op wordpress… niets, nada, noppes …. 😦 Dus support-request ingediend. Maar dat duurt ff.

Per ongeluk gefixed

Zojuist ging ik eigenlijk per ongeluk naar de nieuwe link, en ik krijg warempel een formulier om de url te registereren! Jippie! Toch gelukt! Gauw gemeld op het support-forum enzo en een feature-request gedaan, om dit hele proces makkelijker te maken.

Gauw overzetten

Gauw aan de slag met het kopiëren van de originele (kan moeilijk zeggen: oude) blog naar de nieuwe url. Ex- en import ging vlekkeloos. Ik was verbaasd dat de thema instellingen niet overgekomen waren. Maar ach…. dan doen we dat handmatig.

Thema weg?

Help by Roel OttowEven de naam opzoeken en zoeken op ‘Mystique‘. Niet gevonden? Hoezo niet gevonden? Naar de themes portal van wordpress dan maar. Ook niet gevonden. Nah ja zeg. Google dan maar.

Nee zeg!!! ‘retired‘ De moed zakt in m’n schoenen… 😦
Dit gelóóf je toch niet! Je start een nieuwe blog, kiest je favo theme en de volgende week is tie niet meer beschikbaar. Zucht!
Dus maar weer terug naar het forum van wordpress en hulproep gedaan.
Now we wait…. (i hate waiting).

Het kan nog erger

Om het nog erger te maken heb ik in de chaos het thema van de originele blog per ongeluk gewijzigd. Dit ga je niet menen 😦
I give up

Er is niets frustrerender voor een divaeloper
als het afhankelijk zijn van de gunst van een (andere) developer

Wordt vervolgd…

Geplaatst op 23 januari 2016, in DivaeLife en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.